CAT
  • ESP
  • CAT
  • ENG
  • FRA

La realitat augmentada al nostre bar o restaurant

Consell La realitat augmentada al nostre bar o restaurant

La tecnologia forma part del nostre dia a dia. Els nostres locals no s’han d’endarrerir: treure profit de les darreres tecnologies ens farà destacar per sobre de la competència i, per tant, augmentar les vendes.

La realitat augmentada és una de les darreres tendències en aquest àmbit i ha arribat al sector de l’hostaleria i la restauració per quedar-s’hi. Per tant, millor si ens hi adaptem i oferim noves opcions als nostres clients.

 

La realitat augmentada

Es defineix com el contacte entre l’entorn físic i el món real gràcies a un dispositiu tecnològic. És a dir: per a gaudir-ne, cal disposar d’un smartphone o tablet que ens permeti combinar elements visuals amb elements reals de forma interactiva, fent que els nostres clients puguin participar a les nostres propostes culinàries.

 

Com adaptar-la al nostre bar o restaurant?

El principal avantatge d’aplicar la realitat augmentada a la restauració és que ja no cal que ens quedem amb una imatge del plat per ensenyar als nostres clients. Ens permet fer un pas endavant i que els nostres clients vegin el resultat final, els ingredients que el composen i, fins i tot, les intoleràncies. Per fer-ho podem utilitzar aplicacions com Foodtracer, que ens permet veure l’origen i producció dels aliments.

És important que adaptem el nostre local en el moment que decidim incloure la realitat augmentada. Cal que disposem d’un bon accés a la nostra Wifi, una web adaptada, podem oferir carregadors de mòbils o tablets als nostres clients... Aquestes són unes poques idees per fer que el nostre local estigui totalment adaptat.

Hi ha restaurants que fan un pas més enllà i incorporen a les seves taules pantalles tàctils, en les que els clients poden consultar la carta o menú. D’altres inclouen més material multimèdia, com informació extra o vídeos per veure com s’ha elaborat un plat o sobre l’origen d’alguns dels productes de temporada. Si, per exemple, el menú està inspirat en alguna tradició del municipi en el que es troba ubicat l’establiment, es pot ampliar aquesta informació amb vídeos o imatges per aconseguir que el client entri de ple en l’experiència que volem crear.

Sigui com sigui, la tecnologia ens ofereix un gran ventall de possibilitats que suposen una oportunitat per al nostre negoci i, per tant, no ens podem quedar enrere. Adaptar la realitat augmentada ens pot ajudar a atreure nous clients i ser el punt que marca la diferència amb la nostra competència.