CAT
  • ESP
  • CAT
  • ENG
  • FRA

Com transmetre emocions als nostres clients

Consell Com transmetre emocions als nostres clients

Diferenciar-nos de la nostra competència és quelcom bàsic per al nostre establiment. Arribar a les seves emocions és una estratègia que només ens farà ser diferents sinó que, alhora, ens permetrà crear un vincle amb ells. Un cop establert aquest vincle, la fidelització és molt més senzilla.

 

La importància de transmetre emocions

No podem oblidar que els sentiments connecten les persones. Per tant, si transmetem emocions amb el nostre menú, els clients ens recordaran i, fins i tot, ens recomanaran al seu cercle íntim.

 

En primer lloc hem de tenir clar què volem transmetre, què és allò que ens fa diferents i com podem potenciar el nostre tret diferencial. Un cop tenim clar aquest punt d’inici, cal materialitzar-lo en quelcom que els nostres clients desitgin consumir.

El pas següent a fer és dissenyar un menú que compleixi totes les seves expectatives i que aconsegueixi transmetre emocions.

 

Com emocionar els nostres clients

La manera que presentem els plats és el primer que valoren els nostres clients. No podem oblidar que, dels 5 sentits, el que mana és la vista. Així, si un plat és bonic, ja hem guanyat molt. Per això cal donar un valor afegit als nostres plats i a la manera com els decorem i servim. Per exemple, si utilitzem productes de proximitat, podem fer-ne referència quan servim el plat al client.

Però les emociones no només es transmeten amb la decoració dels nostres plats. També cal parar atenció a altres aspectes com la decoració del nostre local i els colors utilitzats en el servei de taula.

A més, quan elaborem el menú cal tenir en compte les textures, ja que aquestes són una font de sensacions per al paladar i ens ajudaran a impressionar els nostres clients.

Els aromes són un aspecte que no hem d’oblidar. L’olfacte és el sentit que més impacta a la memòria. Tanmateix, un aroma agradable pot cridar l’atenció de clients que encara no s’han decidit a entrar al nostre local.

En darrer lloc, però no menys important, la música. La música ens ajuda a crear un ambient. Per això hem de tenir clars quins valors ens defineixen i triar un tipus de música que faci que els nostres clients es sentin com a casa.

Els clients cada vegada més valoren l’experiència en conjunt. Si els agrada, repetiran. Per això cal que arribem a les seves emocions. Elles ens permetran ensenyar la passió amb la que treballem i ens garantiran l’èxit.