CAT

¿Sedueixes o espantes?

26.09.2014
GMcash
¿Sedueixes o espantes?

¿Sedueixes o espantes? Aquesta manera tan senzilla de veure les coses, de vegades, no ho és tant en la quotidianitat del negoci. Avui vull donar-vos alguns consells per "seduir" els vostres clients i oferir molt més del que creieu; us asseguro que ho notareu. 

La teva carta ordenada, amb cap.

Col·locant de manera correcta els teus plats a la carta, tens una poderosa eina de venda que funciona sempre, no es tracta tan sols de fer-ho bonic. Com ja saps, si has llegit els articles anteriors, hem de buscar l'objectiu del nostre client, i quan llegeix una carta, el seu objectiu immediat és veure i comprendre fàcilment quins són els plats més desitjables. Aquí treballem amb el que s'anomena neuromàrqueting. Els clients, quan llegeixen la carta, solen seguir una mena de ritual subconscient, i podem aprofitar-lo. 

Les zones de la carta més observades són les superiors i la dreta, concretament. Aquí és on hem de fer el nostre menú més atractiu o posar-hi els nostres plats estrella. D'aquesta manera, no només ajudarem els nostres clients a trobar els articles més ràpid, sinó que seran els que a nosaltres ens interessen per la seva rendibilitat. Es tracta de l'anomenat eye tracking.

Una lletra ben clara, neta, sense marques d'aigua que confonguin la vista, amb una bona mida i prou gruix, és indispensable perquè el nostre client no es cansi en llegir-la. 

Fotos de plats

Moltes vegades, i més ara amb tanta tecnologia a l'abast de la mà i als mòbils, fem milers de fotos, com ens ve de gust fer-les en cada moment. Només premem el botó i llest. Unes fotos per seduir el nostre client no poden estar fetes sense pensar. I amb pocs detalls podrem aconseguir un bon resultat. 

Un fotògraf no costa gaire si tenim en compte com rendibilitzarem aquesta inversió. Però si no en contractem cap, haurem de tenir en compte diverses coses. 

Cal buscar una bona càmera de fotos. Fuig de les fotos pixelades i de poca qualitat, no convenen a la imatge del negoci. 

La il·luminació ha de ser adequada; l'interessant és fer-les amb llum natural i que no sigui excessiva, d'aquesta manera evitaràs faltes de color o brillantor als aliments, i no facis servir el flaix si no tens experiència, sol afegir ombres que no afavoreixen els productes. 

Tingues cura dels detalls, perquè encara que el plat sigui abundant, la idea és que sigui una foto apetitosa i, de vegades, compensar la quantitat de menjar i vaixella que es veu a la foto la fa més atractiva. I si a la foto no només surt el plat, sinó també estovalles o taules, has de tenir cura de l'attrezzo, perquè no robi protagonisme a la imatge central. 

Posició de les vitrines

Les vitrines expositores mostren els productes que oferirem als nostres clients i són el gran aparador del nostre negoci. Ja siguin de frescos, de peixos, cloïsses i mariscs, de carns o, fins i tot, de tapes, totes mostren el que tenim, però de vegades estan col·locades en llocs inadequats. 

Busquem el racó on tinguem un endoll o que ens serveixi de suport per treballar, però la funció principal de la vitrina és que es trobi "EN EL CAMÍ DEL CLIENT". Aquesta és la forma de seduir que té la vitrina: reclamar l'atenció de qui acaba d’arribar, perquè el seu subconscient treballi i, a l'hora de triar les elaboracions, quan el nostre equip li comenti quins són els plats frescos del dia, el client no dubti a triar els productes que ha vist a la vitrina. 

Deixeu que els nens s’acostin a mi...

Aquesta frase tan bíblica m'encanta perquè està carregada de veritat. Els nens són el motor d'una família, i la majoria de vegades també el volant. Cap família anirà a un establiment en el qual els seus fills no estiguin còmodes, cosa que pot marcar la diferència entre omplir i estar buit. La confiança és una cosa que ens mou com a clients, i veure llocs plens de nens augmenta la confiança en el restaurant. 

És per això que hem d'estar preparats per a l'arribada d'aquests petits clients, que són més experts del que ens pensem. No obstant això, i tot i ser més delicats a l'hora de dinar, són un client fàcilment captable, amb diferents tipus d’"ajudes" per conduir-los pel camí d'una alimentació atractiva i, sobretot, sana. Parlo de "menjar sa" perquè els pares, avui dia, estan més conscienciats que mai que els aliments que ingereixen els seus fills han de ser de bona procedència i qualitat alta. 

Va bé tenir diversos plats adaptats als nens, pensant en les diferents edats; per exemple, de 4 a 7, de 7 a 11 i d’11 a 14. D'aquesta manera, amb 3 o 6 plats, tindrem cobertes les diferents edats. I, per als més petits, tenir uns fulls amb dibuixos per pintar i uns quants llapis no costa gens i als pares els encanta que els tractis bé: segur que tornaran. 

El personal és la columna vertebral del negoci

Exigim que siguin més ràpids, millors venedors, més atents i curosos, així com una infinitat de petits detalls que creen el personal perfecte. Però perquè ells puguin fer tot el que els demanen els propietaris o responsables, hem de donar-los eines. Cal facilitar-los tot el necessari perquè puguin fer la seva feina d'una manera digna i EFICAÇ. 

En un camí recte, l'equip de treballadors és el que "tira" del negoci, que és el "carro", però si la seva feina és tirar del "carro", necessites una guia per al camí que elimini els obstacles, per evitar d’aturar el carro i que la inèrcia es perdi. 

Penseu sempre que hem de seduir el client cada vegada que entra a l'establiment. Molt poques vegades aquesta seducció es converteix en amor, però si ho aconsegueixes, tindràs la sort de rebre l’atenció dels teus clients. 

Qui escriu aquest blog
 
Chef GMcash
Cocinero - en catalán

Esto es el contenido en catalán

imatge de Sergi Bas
Sergi Bas
Cocinero

Cocinero de vocación y amante de la gastronomía

Sommelier
Sommelier

Imparte y orgnaiza cursos de cata y asesora en cartas de vinos y maridajes, y ferias gratonómicas

Comentaris