CAT

5 Lleis de l'éxit empresarial, aplicades a la gastronomia (Cap. 5)

22.08.2014
GMcash
5 Lleis de l'éxit empresarial, aplicades a la gastronomia (Cap. 5)

Vegem ara la llei més interessant i, fins i tot, paradoxal de totes. És aquella que gairebé mai fem servir perquè no tenim temps o, de vegades, el nostre dia a dia ens cega. 

Es tracta de la llei de la receptivitat:

LA CLAU PER DONAR EFICAÇMENT ÉS ESTAR OBERTS A REBRE

Així, és una clau fonamental: rebre. De què va tot això, si no? Si només donéssim no es diria negoci; es tracta de saber rebre. D'aquesta manera, veiem que tot el nostre esforç per donar, la compensació, la influència, l'autenticitat i el valor són elements destinats a rebre, al cap i a la fi. 

Haurem tenir en compte el nostre nivell de retorn, ja que serà la nostra llei més important. Saber rebre és fonamental perquè totes les lleis anteriors funcionin correctament. Un client que ens soluciona algun problema pel que fa a determinats productes, o que vol celebrar una data important per a ell perquè l'última vegada va ser molt ben tractat, o que ens facilita un contacte important... són diverses maneres de rebre el retorn de les lleis anteriors. 

Una cosa tan senzilla com rebre de vegades resulta més difícil del que sembla. Avui dia, moltes vegades el mercat tan agressiu que tenim ens fa desconfiar de tot allò positiu que ens passa. És com si estiguéssim disposats a lluitar contra tot el dolent que "segur" ens arribarà. Probablement tenim aquesta sensació per no aplicar totes les lleis anteriors.

Si, quan donem, reconeixem que alguna cosa pot venir-nos de retorn, ens serà més senzill. 

Per exemple, la nostra relació amb els proveïdors sol ser bàsicament d'intercanvi de diners per productes. No obstant això, existeixen relacions construïdes al llarg del temps i carregades de confiança en què es va més enllà de la mera transacció econòmica. Relacions en què ambdues parts són conscients del valor que tenen l’una per a l’altra; i aquest valor és necessari de vegades per a l'altra part. 

L'empresari pot necessitar que el proveïdor l'ajudi amb el finançament d'una comanda, que li localitzi un producte poc habitual, que els paquets siguin d'una mida determinada, que els preus siguin molt competitius, que el servei sigui ràpid, que l'atenció sigui personalitzada i, fins i tot, en certs aspectes, exclusiva, etc.

I el proveïdor és possible que necessiti informació sobre el negoci per poder afinar l'oferta de productes o serveis, o que l'orientin quant a la qualitat necessària d'alguns productes en concret, així com saber quins són els problemes que de manera directa o indirecta pot resoldre i conèixer el gremi en el qual es mou, per preveure les necessitats que poden sorgir-li a l'empresari. 

Donar per rebre. Es tracta de buscar el benefici dels altres per aconseguir el d'un mateix. El que els americans anomenen win-win. "Intentar crear valor per a totes les parts descartant la suma zero." És a dir, que no es tracta de buscar el nostre benefici amb el perjudici del que tenim al davant, sinó de buscar el seu benefici per provocar el nostre. 

Aquest petit canvi dóna un gir de 180° a la forma de portar una empresa i ens aporta beneficis de tota mena, no només econòmics, sinó també socials, mediàtics, etc. És el pas final de tot un cicle d'actituds que transformaran la teva forma de veure els negocis.

Endavant, no tinguis por del canvi.

Qui escriu aquest blog
 
Chef GMcash
Cocinero - en catalán

Esto es el contenido en catalán

imatge de Sergi Bas
Sergi Bas
Cocinero

Cocinero de vocación y amante de la gastronomía

Sommelier
Sommelier

Imparte y orgnaiza cursos de cata y asesora en cartas de vinos y maridajes, y ferias gratonómicas

Comentaris