CAT

5 Lleis de l'èxit empresarial, aplicades a la gastronomia (Cap. 4)

30.07.2014
GMcash
5 Lleis de l'èxit empresarial, aplicades a la gastronomia (Cap. 4)

 Aquesta és potser la més evident de totes les lleis que veurem dins d’aquesta temàtica, però acostuma a ser la més oblidada. Tan senzilla i tan poc valorada. 

Per què visiten els clients el teu establiment? Si aquesta pregunta es pogués respondre fàcilment les coses serien molt més senzilles, no et sembla? 

Uns diran que per la qualitat dels seus productes, altres perquè és un lloc únic, perquè els preus són molt competitius o perquè el servei és excepcional, o per una barreja de tots aquests factors.

Si canviem la pregunta, la resposta pot variar:

Què és el que més "valora" el client del teu negoci?

Aquí les respostes poden ser més àmplies. L'atenció als nens quan vénen amb els seus pares, mitjançant zones lúdiques o petites guarderies, les cartes en diferents idiomes, una zona de cafeteria per després de menjar o un aparcament privat i gratuït.

Els clients es mouen per impulsos i la gestió d'aquests impulsos és fonamental per connectar-hi. Les grans marques d'alimentació usen de forma molt bàsica i directa, movent paraules i idees en la ment dels consumidors, una guerra bastant dura i llarga en què les empreses petites han de saber lluitar per no perdre-la. 

Reformulem la pregunta.

Què és el més valuós que pots donar-li al teu client?

Ara hauries preguntar-t'ho i anotar la resposta. 

Si la teva resposta ha estat la cuina, el servei, la ubicació o la relació qualitat-preu, no estàs del tot equivocat, però hi ha alguna cosa que realment és més valuós que tot això junt: tu mateix

Aquesta és la llei de l'autenticitat. "EL MÉS VALUÓS QUE POTS DONAR ALS ALTRES ETS TU MATEIX." 

Tu ets el major valor del teu propi negoci: la teva atenció personalitzada, la teva preocupació perquè tot estigui com creus que ha d'estar, els controls de qualitat a la cuina, el servei... Això ets tu. El teu esforç personal i el teu toc, que fan la teva empresa diferent de qualsevol altra i et transforma en AUTÈNTIC.

Això sembla que es redueix en el refrany "L'ull de l'amo engreixa el cavall". I en certa manera sí, però no es tracta d'estar tot el dia supervisant i manant, sinó de pensar que el millor que pots donar als teus clients també ho pots donar al teu equip. Pots ensenyar el teu equip de persones a donar el millor de si mateixos i així faràs encara més autèntic el teu establiment.

Aquesta llei és senzilla, però de vegades, no sabem per què, es deixa d'aplicar. En aquest gremi és fonamental controlar tots els factors: la compra, l'emmagatzematge de mercaderies, els torns dels empleats, les elaboracions, els costos... Són moltes coses que sovint no pot fer una persona sola i tot i que és cert que han de portar el segell del propietari o responsable, és molt important saber delegar sense deixar de supervisar. El teu toc pot fer que la feina dels altres llueixi molt més, de manera que el client segurament se n'anirà més satisfet i tornarà preguntant per tu amb nom i cognoms. 

 

Qui escriu aquest blog
 
Chef GMcash
Cocinero - en catalán

Esto es el contenido en catalán

imatge de Sergi Bas
Sergi Bas
Cocinero

Cocinero de vocación y amante de la gastronomía

Sommelier
Sommelier

Imparte y orgnaiza cursos de cata y asesora en cartas de vinos y maridajes, y ferias gratonómicas

Comentaris