CAT

5 lleis de l'èxit empresarial, aplicades a la gastronomia (CAP. 3)

19.07.2014
GMcash
5 lleis de l'èxit empresarial, aplicades a la gastronomia (CAP. 3)

Aquesta llei és una de les que més m'agraden. Potser és la que menys s'aplica avui dia a Espanya, però, tanmateix, és la més fàcil i la que millors resultats dóna a curt, mitjà i llarg termini. Si ens preguntéssim... 

Quin és l'objectiu d'una empresa

Tots pensaríem en l’obtenció de beneficis. El nostre benefici com a propietaris i/o gerents de l’empresa. Fins aquí tot és real i cert. 

La següent pregunta seria:

Com es pot aconseguir l'objectiu d'una empresa?

Aquí podríem començar a separar funcions i seccions en què començar a fixar-nos: màrqueting, compres, equip humà, productes, localització, publicitat, etc. No obstant això, abans de centrar-nos en cada part fonamental del nostre projecte hem d'aplicar una llei molt més senzilla. Es tracta d’aplicar un filtre, un filtre mental. Es tracta de generar una forma de fer la feina des d'un punt de vista diferent a l'usat fins ara. I d'això va la LLEI DE LA INFLUÈNCIA

Hem influenciar-nos a nosaltres mateixos de forma positiva. En definitiva, hem de creure'ns que les empreses són organitzacions de servei on hem de servir els nostres clients de manera permanent. Aquesta és la clau de tot, servir. I aquesta llei tan interessant diu el següent: la teva influència la determinarà en quina mesura anteposis els interessos dels altres als teus. “Però com he de buscar els interessos dels altres en comptes dels meus?!” (Molts haureu pensat això, però no és així.) Es tracta de buscar, servir. Servir els nostres clients. 

Quan una persona entra en una cafeteria... “Hola, bon dia! Digui, què li ve de gust?” Aquesta és la primera pregunta que solen rebre els nostres clients. Els preguntem què els ve de gust, què necessiten, què volen, què els interessa. No és difícil, oi? Des d’aquest gest tan comú comencem a buscar els interessos dels nostres clients. És tan senzill que de vegades no ens creiem que pugui ser veritat. Però es tracta d'anar més enllà i de buscar els interessos dels nostres clients a tots els nivells. Si als nostres clients els interessa que hi hagi més o menys llum dins del nostre local, si prefereixen un tipus de pa o una varietat de pans, si prefereixen preu i rapidesa o busquen tranquil•litat i un menú gurmet. Potser al nostre client li agrada veure un partit de futbol o fins i tot concerts de rock. 

Si busquem l'interès dels nostres clients i els anteposem als nostres, estarem complint aquesta llei tan senzilla. A tots ens agrada tenir lliure el diumenge per gaudir-ne amb la família o els amics, però en aquest ofici adaptar-se al client suposa adaptar-se als seus interessos: si vol anar a dinar al nostre restaurant en diumenge, nosaltres hem d'estar disposats a treballar i sacrificar el nostre diumenge perquè ells gaudeixin, i hem de fer-ho amb un somriure. Es tracta d'això. I aquesta forma de generositat es pot veure repetida dins la nostra empresa de diferents maneres, en multitud d'escales. 

Jo he experimentat aquesta llei de la manera que ara us explicaré, la que realment em fa il•lusió, ara veureu per què. 

Quan vam obrir, fa tres anys, durant els dies que la nostra empresa es trobava tancada al públic, ja fos per esdeveniments puntuals o per final de temporada, desviava el telèfon de l’establiment al meu mòbil. Era increïble al principi. Les trucades per reservar em deixaven un regust certament amarg, perquè havia de dir-los que no estava disponible. 

Amb el temps, alguns clients em preguntaven si els podia recomanar algun altre restaurant. Jo pensava “Ostres, no puc enviar-los a la competència”, però em vaig adonar molt ràpidament, aplicant aquesta llei, que l'interès de la persona que trucava era més important que el meu. I em vaig fer una petita llista d'establiments de la meva zona, per tipus de cuina, amb els telèfons corresponents, que em vaig aprendre de memòria, per poder recomanar-los a tots aquests clients que no podia atendre. Va ser del tot sorprenent que aquests clients, que molts donarien per perduts, es van convertir més tard en clients propis, a causa de la bona atenció i en agraïment per l'ajuda a l’hora de resoldre els seus problemes. I a sobre això també va comportar trucades d'agraïment dels establiments a on enviava els clients que no podia atendre. 

Em va agradar tant que, actualment, quan tanquem, deixem a la bústia els telèfons d'altres companys de professió per a la informació dels clients que necessitin solucionar el seu problema.

Aquí veiem complerta la llei de la influència d'una manera directa i senzilla. De debò que els animo a aplicar-la sempre, fins i tot en les relacions personals amb els seus equips de persones, ja que dóna uns resultats excel•lents. 

 

Qui escriu aquest blog
 
Chef GMcash
Cocinero - en catalán

Esto es el contenido en catalán

imatge de Sergi Bas
Sergi Bas
Cocinero

Cocinero de vocación y amante de la gastronomía

Sommelier
Sommelier

Imparte y orgnaiza cursos de cata y asesora en cartas de vinos y maridajes, y ferias gratonómicas

Comentaris